Przejdź do treściPrzejdź do wyszukiwarki
pantene logo
A photo of group of influential 'Pantene faces' people standing and posing to the camera

Eliminacjauprzedzeń dotyczących włosów

Włosy to o wiele więcej niż tylko fryzura: w przełomowym międzynarodowym badaniu przeprowadzonym przez Pantene podczas Great Hair Days respondenci z całego świata wypowiadali się, że dzień z dobrą fryzurą sprawia, że ​​czują się szczęśliwsi, radośniejsi i bardziej pewni siebie – „ten dzień należy do mnie!” i „jestem pewna, że mogę osiągnąć to, czego chcę”.

Ankietowani uznali włosy za jedną z najmocniejszych metod przekazania światu, kim naprawdę są — silniejszą niż ubranie czy makijaż. Jednak w wielu krajach i kulturach silne uprzedzenia społeczne i kulturowe uniemożliwiają wielu ludziom wykorzystywanie włosów do wyrażania ich tożsamości, celebrowania własnej indywidualności. Marka Pantene angażuje się w walkę z dyskryminacją związaną z włosami i daje wszystkim możliwość wyrażenia swojego prawdziwego ja – kim jestem lub kim chcę być – poprzez swoje włosy. Bez względu na rodzaj włosów, tożsamość płciową, pochodzenie etniczne lub wiek, bez żadnych uprzedzeń społecznych czy kulturowych.

Nasze zespoły składające się z pełnych pasji pracowników Pantene na całym świecie prowadzą lokalne kampanie, często współpracując z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, rządami i obywatelami, aby wpływać na politykę i pomagać zmieniać normy społeczne i kulturowe dotyczące włosów. Wiemy, że nie będzie to łatwe zadanie, a jesteśmy dopiero na początku długiej podróży!

NASZE KAMPANIEna całym świecie

A picture of a person with platinum blond hair and text: It takes a lot of courage to be yourself

#Otomy JAPONIAPantene postawił wyzwanie presji kulturowej nakazującej, aby dostosowywać się do tradycyjnych prostych czarnych włosów, filmem „Dlaczego moje włosy są nie do przyjęcia?”, który obejrzano 10 milionów razy. Petycja na change.org kwestionująca politykę lokalnych szkół polegającą na wymaganiu od uczniów, aby mieli proste, czarne włosy, podpisało tak wiele osób, że strategia ta została pomyślnie zmieniona.

Kiedy szukasz pracy w Japonii, jesteś zmuszony do przestrzegania niewypowiedzianej zasady, aby wyglądać i zachowywać się w określony sposób, aby udowodnić, że możesz wmieszać się w tłum i „dopasować do oczekiwań społecznych”. Pantene zmierzyło się z tym jednorodnym wyglądem japońskich kandydatów do pracy w szeroko oglądanej kampanii promującej przełamujące przestarzałe normy fryzury prawdziwych, nowo zatrudnionych pracowników. Aby podejmować dalsze działania, marka Pantene współpracowała ramię w ramię ze 139 firmami, a także z Ministerstwem Gospodarki, Handlu i Przemysłu, aby zmienić zasady dotyczące ceremonii poprzedzającej przyjęcie do pracy (naiteishiki) oraz rozmów kwalifikacyjnych podczas rekrutacji. Na kolejnych targach pracy, tak wielu kandydatów przybyło w zindywidualizowanych stylizacjach, że lokalne gazety przypisały to kampanii Pantene.

A photo of group of influential 'Pantene faces' people standing and posing to the camera

#Wlosyniemajaplci

EUROPA

Kampania #WlosyNieMajaPlci (#HairHasNoGender) zgłębia siłę włosów w kwestii wyrażania własnej tożsamości poprzez pełne mocy, osobiste historie transpłciowych kobiet i orędowników równości gender. Opowiada również o zmaganiach, z jakimi boryka się ta społeczność i jak Pantene podejmuje działania, aby realnie pomóc. W ramach tej kampanii, marka Pantene jest dumna, że współpracuje z TheDressCodeProject – globalną siecią salonów i fryzjerów promujących bezpieczniejsze przestrzenie dla wszystkich, gdzie akceptuje się ich różnoraką tożsamość. Współpracujemy również z lokalnymi stowarzyszeniami, aby zapewnić bezpieczne przestrzenie, szkolenia zawodowe i możliwości pracy dla społeczności transpłciowej. Bez względu na to, o jakich włosach marzysz, masz nasze wsparcie.

A frame from youtube video: Going Home for the Holidays Should Be Beautiful

#PiekneLGBTQ

Ameryka Północna

60% osób LGBTQ zmienia fryzurę, kiedy dokonują coming outu i dlatego w ramach kampanii Pantene propaguje hasło ‘queer all year’. Na Paradę Równości w 2019, marka Pantene uruchomiła kampanię „Don’t Hate Me Because I’m #BeautifuLGBTQ+” („Nie możecie mnie nienawidzić tylko dlatego, że jestem #pięknaLGBTQ+”), która wykorzystała wszechobecny slogan marki, aby na nowo zdefiniować, jak „piękno” wygląda dzisiaj, przedstawiając szereg osób ze społeczności LGBTQ+ oraz ich własne historie transformacji.

Kilka miesięcy później Pantene uruchomiło kampanię Dom na Święta opartą na prostym spostrzeżeniu: każdego roku 137 milionów Amerykanów podróżuje do domu na święta, ale 44% osób LGBTQ+ ma poczucie, że nie może wrócić do domu ujawniając swą prawdziwą tożsamość, obawiając się, że ich tożsamość, w tym włosy, makijaż i ubiór, nie spotkają się z aprobatą. Aby zwiększyć świadomość i empatię z tym związaną, Pantene, GLAAD i Trans Chorus z Los Angeles stworzyli „Going Home for the Holidays” („Jadę do domu na Święta”), serię filmów, która wywołała rozmowy na temat napięć i wyzwań, z jakimi mogą się spotkać członkowie społeczności LGBTQ+. Marka Pantene przekazała także dotację w wysokości 100 000 dolarów dla organizacji Family Equality, w której wizji jest świat, w którym każda osoba LGBTQ+ ma prawo i możliwość założenia i utrzymania kochającej rodziny.

Picture showing back view of a woman with long brown hair standing on the rooftop putting her hands in the air

#Wlosywolnosci

Indie

Marka Pantene znalazła pokolenie młodych kobiet, które pragną żyć na własnych warunkach, ale związane tradycją. Nasze wideo, #FreedomHair (#WlosyWolnosci), rzuca światło na młode indyjskie kobiety, które zaznaczają swoją obecność. Wraz z Sattva - organizacją zajmującą się oddziaływaniem społecznym, Pantene organizuje warsztaty i staże, aby zainspirować dziewczęta do podążania za swoimi marzeniami.

A frame from youtube video: PANTENE : Interview Kerja Yang Terberat

#Wlosybezgranic

Indonezja

W nowym filmie i kampanii, które są eksperymentem społecznym, rozpowszechnianych w miesiącu zakończenia studiów, Pantene Indonesia ujawnia stereotypy dotyczące włosów dotyczące „berpenampilan menarik” czyli „wygląda atrakcyjnie” jako wymogu często spotykanego w ogłoszeniach o pracę w Indonezji.

Te dwa słowa mają nie tylko niejasne znaczenie, ale także są powiązane z osobistym subiektywnym nastawieniem i uprzedzeniami społecznymi na temat piękna. Przy pół milionie absolwentek płci żeńskiej każdego roku, „berpenampilan menarik” może mieć na nie wpływ, szczególnie na tym etapie życia, w którym niezależność, sukces i pasje stają się nagle ważniejsze niż kiedykolwiek. Czy to naprawdę oznacza, że młode kobiety muszą wyglądać w określony sposób, aby osiągnąć w życiu wspaniałe rzeczy? Koncentrując się na włosach, Pantene przeprowadził eksperyment społeczny, aby zobaczyć, jak przejawia się ten problem, w ramach nowej kampanii w Indonezji, #RambutTanpaBatas.

Czy wiesz, że…?

A knot made from dark hair zoomed in and showed in round golden frame

Nieustannie poszerzamy naszą gamę produktów, aby trafić do włosów każdego rodzaju, od delikatnych do takich o bardzo bogatej strukturze, na każdym etapie życia.

Red hair waves zoomed in and showed in round golden frame

Aktywnie rekrutujemy pracowników będących przedstawicielami wszystkich tożsamości, środowisk i przekonań oraz mamy duże doświadczenie w promowaniu kobiet na stanowiskach kierowniczych.

A dark thin braids zoomed in and showed in round golden frame

Współpracujemy z dostawcami, którzy zatrudniają w sposób inkluzywny i przestrzegają polityki zerowej dyskryminacji.

A blonde braid zoomed in and showed in round golden frame

Wśród osób wypowiadających się w naszym imieniu, staramy się obsadzać gamę inspirujących przedstawicieli różnorodnych opcji, których zachęcamy, aby byli autentyczni, wierni sobie i zainspirowani do zabierania głosu w sprawach bliskich ich sercu. Naszym celem jest tworzenie kampanii reklamowych opracowywanych przez różnorodne zespoły produkcyjne, w tym kierowane przez kobiety.